Ben je een ouder of verwant ?

Naast intern overleg vinden we contact met ouders en externe hulpverleners erg belangrijk. Onze sociale dienst staat steeds voor ouders klaar en neemt ook zelf contact op rond het gebeuren op Ritmica. 

Twee maal per schooljaar organiseren we oudercontacten met alle betrokken hulpverleners.

Tussentijds is het ook steeds mogelijk om een individueel oudercontact aan te vragen.

Menu

Gezonde en evenwichtige voeding is cruciaal voor de ontwikkeling van kinderen. Wij kiezen er op MFC Ritmica voor om het dagmenu op te stellen vanuit twee uitgangspunten:

  • Wij baseren ons op de voedingsdriehoek (www.gezondleven.be) om een maaltijd samen te stellen die de gezondheid van uw kind zo goed mogelijk tegemoet komt.
  • Wij letten erop dat uw kind gevarieerd leert eten door ingrediënten voldoende te herhalen en het proeven zo te stimuleren. Daarnaast hebben we aandacht voor tafelmanieren tijdens de eetsituatie.

Kalender

FAQ

Hoe meld ik mijn kind aan voor het MFC?

Om jouw zoon of dochter aan te melden op Ritmica, neem je contact op met de sociale dienst. 

Dit kan zowel telefonisch 03/460.11.50 of via mail (link!)

Er zal een aanmeldingsformulier worden opgemaakt met de naam van jouw zoon/dochter, adres, contactgegevens en de aanmeldingsvraag. 

Jouw vraag wordt bekeken op het aanmeldingsteam dat tweewekelijks samenkomt. Nadien wordt er terug contact opgenomen en wordt er eventueel een kennismakingsgesprek ingepland. 

Wanneer is MFC Ritmica open?

We zijn elke weekdag open van 7.45u tot 18u. Ook tijdens schoolvakanties zijn we open. Enkele vakanties zijn we gesloten (tussen kerst en nieuwjaar, laatste twee weken van juli).

Ook zijn er enkele pedagogische of kindvrije dagen. Voor de meest actuele kalender, klik hier (link naar kalender voor ouders)

Hoeveel kost een dag op Ritmica?

Deze prijzen zijn het laatst aangepast op 1/10/2019

De dagprijs voor een hele dag op Ritmica bedraagt momenteel €5,57. Voor een halve dag betaal je €2.79.
Het gebruik maken van begeleidingen kost €5,30 per gesprek (1 – 2uur). Deze bijdragen worden opgelegd door het VAPH en aangepast aan de index. 

Kan mijn kind aangepaste voeding krijgen

We voorzien in een gezonde en evenwichtige maaltijd tijdens de middag. Indien er intoleranties, allergieën of bepaalde diëten zijn, zorgt de keuken voor een aangepaste maaltijd.  Een doktersattest is wel steeds nodig. 

Waar kan ik terecht met al mijn vragen?

Indien je op onze website niet meteen het antwoord vindt op jouw vragen, kan je altijd contact opnemen met onze sociale dienst.

Je kan de maatschappelijk werkers bereiken tijdens de kantooruren via het algemene nummer van Ritmica 03/460.11.50 of via mail (link naar mailadres? socialedienst@ritmica.be)

Groter/Kleiner
Contrast